2014. március 22., szombat

Leveles, csokis kiflik




Egy kicsit gondban voltam a címmel, mert Limara receptjét vettem alapul, de számomra ez nem croissant. Az eredeti croissant az valami fenomenális csoda, elkészítése nem kis türelmet és időt igényel, viszont a végeredmény az fantasztikus. Ritkábban készítek, kellő oda figyelés mellett is, néha el tudom rontani.
Ez a recept nagyon finom, leveles csokis kifliket eredményez, lényegesen kevesebb idő alatt lehet ízletes kifliket sütni, Ákos imádta, még langyosan 3at megevett, úgyhogy köszönöm Limara.
Még fogok sütni gyakrabban ilyet, kipróbálom sósan is, de nem croissantnak fogom hívni :).
A recepten kicsit változtattam itt, ott.

Hozzávalók 12 db. nagyobb kiflihez:

350 g liszt
1/2 pohár görög joghurt
1 dl tej (nálam most fele tejszín, tej szűke miatt)
1/2 kk. só
1 tojás
3 ek cukor
1 vaníliás cukor
2,5 dkg élesztő

125 g hideg magas zsírtartalmú vaj (én most Gordon kimérőst használtam), 25 g olvasztott vaj
1 tejcsoki reszelve
tojás a kenéshez

Az élesztőt felfuttatom a tejben, egy kanál cukorral. A lisztet átszitálom és a vaj kivételével összedolgozom a hozzávalókat. Konyharuhával letakarom és egy óra alatt a duplájára kelesztem.
Amikor megkelt, 8 részre osztom és kör alakúra nyújtom mindegyiket, majd kiveszem a hideg vajat és elkezdem a rétegzést. Veszek egy lapot reszelek rá vajat, befedem egy másik lappal és így tovább, az utolsóra nem kell vaj. Próbáljuk egyenlően osztani a vajat.

Mikor megvagyunk akkor nyújtjuk még az egymásra helyezett lapokat, olyan 2-3 mm vastagságúra. Ezután  12 cikkre vágjuk, egyenként is még egy kicsit nyújtjuk, bevágjuk, megkenjük olvasztott vajjal, megszórjuk reszelt csokoládéval és felcsavarjuk.


 Tepsire helyezzük és hagyjuk kelni még 40-50 percet. Közben a sütőt előmelegítjük 200 fokra és megsütjük a kifliket.


Magamnak sütöttem egy üreset, hogy tanulmányozzam az izét és állagát, nem csalatkoztam benne. Ákos narancslével én tejeskávéval ettem. Bátran ajánlom a receptet mindeninek aki az eredeti francia croissantot nem tudja sütni időszűke, vagy más okok miatt. Leveles kifliként bárhol, bármikor megállja a helyét. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése